pondělí 3. července 2017

P r á z d n i n y (první týden prečítaného léta)

Tak je to konečně tady! My začali s prázdninovým týdnem prečítaného léta už ve středu (protože dovolená). Jednu knížku jsem dětem záměrně vybrala, další dvě přišly nějak samy. Tady jsou:
 Už jsme stihli zažít dobrodružství s Pipi Dlouhou Punčochou. A to hned několikrát. Řádila u nás aftová angína a tak jsme se koukali, jak Pipi pekla na Vánoce perníčky a když byly horečky, poslouchali jsme Báru Hrzánovou, jak jako Pipi zpívá hrůzostrašnou pirátskou píseň: Johohó nohy myju ve vaně, Johohó nenávidím piraně! A nakonec četli vybrané kapitoly z klasické knížky, hlavně ty o žralocích a hadech.
 Když nám bylo trochu líp, vrhli jsme se na ty perníčky. Když jsem totiž před Velikonoci připravila těsto, pak se mi přitížilo s třetím bratříčkem a na vykrajování a pečení se už nedostalo. Počkalo v mrazničce.
 Vedle vykrajování si kluci užili i mašlování- štětci to jde skvěle...
 ...pak modelování se zbytky těsta...
....a nakonec polévání čokoládou...Máme teď sladkostí na celé prázdniny.
 Naše hlavní akce léta přišla najednou a nečekaně a strašně rychle. Děda přivezl prkna sibiřského modřínu a za odpoledne byla terasa, na léto, na prázdniny, na čtení, na obědy a vůbec, prostě druhý ale venkovní obývák, hotová.
 Druhou knížku si přinesl František ze školičky. Jiřího Kahouna už známe z Pidibabky z brd (mimochodem tip na týden o staroušcích) a mašinky, to je prostě Františkovo téma. Takže pro lokomotivomily moc doporučujeme, v knížce jsou krátké pohádky hlavně o těch mašinách, ale nejenom, třeba taky o zajíčkovi a micince a trampech a tak. A kdo to dočte do konce, prý se něco dozví o Červené karkulce, ale to my ještě nevíme, protože jsme teprve za půlkou.




 No a tip na knížku ode mě je takový: Bláznivé léto od Tove Janssonové. Protože se chystáme pořádat svatojánské ohně a postavíme si "plovoucí" divadlo a budeme sbírat devatero bylin a vařit hrášek pro malé dětičky a vyřezávat lodičky z kůry. (A ještě ke všemu máme ty muminní perníčky. )





A já už se nemůžu dočkat, až mi přicestuje poštou Cestovat nalehko, novinka od Tove Janssonové. Protože to jsou pro mě prázdniny. A než přijde, přečtu si od ní ještě Knihu Léta i Dceru sochaře, i když už jsem obě četla několikrát.

S aktivitou na tento týden se ukážu brzo (kluci už začali a moc je to baví) a na zmrzlinu si doufám zajedeme zítra. Vlakem samozřejmě.

Prečítané léto

14 komentářů:

  1. Vy se máte ♥. ,,Severský" léto musí bejt krásný, zatím si o něm čtu jenom v hygge příručkách, ale svatojánský ohně jsme nepálili:(. Taky mám na prázdniny nachystanou Lindgrenovou (chtěla jsem Pipi, ale Vincek vybral Ronju) a Janssonovou:).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. co jsou hygge příručky?:)ronju jsme četli minulé prázdniny, hezky Vincek vybral!já miluju Madynku:)(teda hlavně tu lízu)

      Vymazat
  2. Vám to teda bují v tom skleníku! Teráska parádní. A vůbec všechno u vás, takové milé a teplé a zabydlené. Pipi zrovna čteme a to CD musíme taky pořídit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to teda!slepice to hnojí:)rajčata nám utíkají z oken, o dýních nemluvě. za chvíli zarostou celou zahradu:)díky!cd je bezva!a taky děti z bullerbynu jsou krásný.

      Vymazat
  3. Užijte si prázdniny(hlavně bez angíny)♥♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky!už je pryč, snad se zase neukáže!a ty taky!

      Vymazat
  4. Tak to je vyborne, s 3 chlapcami si uzijes vela zabavy!
    Pipi ostava uz 31 rokov (vtedy som ju dostala) jednou z mojich naj knih. pred 2 tyzdnami sme ju citali s damianom, mal nestovice a poviem ti, ze mi stale pripada vtipna. ako dospela som objavila od AL knihu -leto na ostrove saltkrokan- (v cestine je to myslim my z ostrova saltkrokan) a ta ma uchvatila tiez! u nas sa cita stale, teda chlapci, a to az tak, ze tomasovi sa zacinaju kazit oci...
    teraz si asi kupime nejake audioknihy na cestovanie.
    a inak terasa krasna, chlapci krasni, vsetko krasne, najma ten pernikovy mumin. ozaj, doma mame muminovske story cubes, odporucam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Saltkrakan som objavila tiez ako dospela a milujeme to cela rodina. Ale hlavne nas nadchli filmove verzie este zo 60. rokov - da sa tusim na uloz.to stiahnut (my sme kupovali pred rokmi v Levnych knihach CD, su to tri diely Akce Mojžís, Svatba s překážkami a Ztroskotání na ostrově. Cesky dabing je uzasny, na prazdniny odporucam:-)
      A CD s Pipi Barou Hrzanovou mame tiez velmi radi.

      Vymazat
    2. Jo, jo, jo!
      Znám já jeden starý škuner, Albertina, tu loď já dobře znám, pumpujem!
      Tu písničku si pamatuji z filmů z dětství. Naši kluci si ji často zpívají, když něco kutí v pokojíku.

      Zuzi, novou Tove si jdu hned objednat, DÍKY za upozornění!
      Modřínová terasa - krása. Antonín s Františkem jsou roztomilí, když kuchtí v čupu - v sedě na lince <3
      Opatrujte se, ty s drobečkem obzvlášť...

      Vymazat
    3. Moniko díky za tip!i vám holky, to si musíme zkusit najít!a muminkovské kostičky jsme dostali k vánocům:)no nejvíc si s tím hraju já sama, ale třeba to přijde!
      a moc děkujeme za chválu, moc nás to tu těší:)a perníkovomuminkovou formičku mi přivezla kamarádka z finska, je to moje nejmilejší cukroví:)

      Vymazat
  5. U vás je tak krásně. S knihou i bez :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky!teď mi z toho halekání tady jde hlava kolem. a to tu brzo bude třetí křiklounek!:)

      Vymazat
  6. Rozmýšľala som, že Bláznivé leto som od T. Jansson nepoznala. Ale podľa ilustrácií (a vašich plánovaných aktivít), nebude to v slovenčine "Povodeň u Muminovcov"? :)
    Ani tie ďalšie knižky, čo spomínaš (Cestovať nalehko, Dcera sochaře, Kniha léta) asi nepoznám... aspoň nie podľa názvu. Či tie už nie sú o Muminovcoch?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano!je to ta o povodni!a ty zbylé knížky nejsou o mumincích:)je to beletrie pro dospělé! Kniha léta je o sofii a její babičce, které tráví léto na ostrově, dcera sochaře jsou autobiografické povídky a cestování na lehko tuším taky povídky, přijdou mi snad v pátek!moc moc doporučuji!

      Vymazat

těší mě!